Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ |
||
Αμφισβήτηση και Πολιτισμικός Πεσιμισμός: Στα ίχνη της ταυτότητάς μας Μυρσίνη Ζορμπά, 15/12/2009 «Αμφισβητήστε μας» είχε πει σε μια σπάνια δημόσια ομιλία του σε διανοούμενους και καλλιτέχνες ο Ανδρέας Παπανδρέου το 1984. «Αρχίσαμε και πάλι να αμφισβητούμε» δήλωσε ο νέος υπουργός πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος στην ομιλία του στα εγκαίνια του φεστιβάλ Σε αναμονή ενός οράματος Μυρσίνη Ζορμπά, 24/09/2009 Για τα έργα και τις ημέρες της Νέας Δημοκρατίας στον τομέα της πολιτισμικής πολιτικής γράψαμε τακτικά όλα τα τελευταία χρόνια στη Μεταρρύθμιση, έχοντας κάνει και πρόσφατα τη θλιβερή απογραφή τους.
Πολιτισμός:Πέντε
χρόνια
που
κανείς
δεν
θέλει να
θυμάται
Μυρσίνη
Ζορμπά,
31/03/2009
Αναλαμβάνοντας
το εις
διπλούν
αξίωμα
του
πρωθυπουργού
και
υπουργού
Πολιτισμού
το 2004,
ο Κώστας
Καραμανλής
έκανε
λόγο για
«προτεραιότητα
στον
πολιτισμό»
και
«οραματική
πολιτική»
της
κυβέρνησης.
Αρκούσε
βέβαια
μια
ματιά
στο
επικίνδυνα
ερασιτεχνικό
προεκλογικό
πρόγραμμα
της ΝΔ,
για να
αντιληφθεί
κάποιος
ότι τα
λόγια
δύσκολα
θα
μετατρέπονταν
σε
πράξη.
Ηγεμονία και μετα-ηγεμονία στις Πολιτισμικές Σπουδές. Θεωρητική και πολιτική διαδρομή της Γκραμσιανής έννοιας Μυρσίνη Ζορμπά, 18/02/2009 Η έννοια της ηγεμονίας είναι ίσως η πιο γνωστή και πολυσυζητημένη από τις γκραμσιανές έννοιες κι αυτό οφείλεται στο στρατηγικό της χαρακτήρα. Προσφέροντας έδαφος
Τι
μπορεί
να μας
γεννήσει
πλούσια
συναισθήματα;
Μυρσίνη
Ζορμπά,
30/01/2009
Στην πιο
δύσκολη
φάση της
Μεγάλης
Κρίσης
του ’29
στην
Αμερική,
κι ενώ η
κυβέρνηση
Ρούσβελτ
προσπαθούσε
να
εφαρμόσει
ένα
Ομοσπονδιακό
Σχέδιο
για την
υποστήριξη
των
Τεχνών,
αρκετοί
Αμερικανοί
καλλιτέχνες
έβλεπαν
στο
κίνημα
των
τοιχογραφιών
του
γειτονικού
Μεξικού
τη
δυναμική
μιας
νέας
δημοκρατικής,
ριζοσπαστικής
τέχνης.
Οικονομική
κρίση
και
πολιτιστική
πραγματικότητα
Μυρσίνη
Ζορμπά,
15/11/2008
Μάθαμε
να
σκεφτόμαστε
με το
διανοητικό
σχήμα
«βάση-εποικοδόμημα»
και αυτό
ισχύει
ακόμη,
όχι τόσο
σε
όσους,
με τον
ένα ή
τον άλλο
τρόπο,
ασχολούνται
με την
πολιτιστική
πραγματικότητα,
όσο σε
κείνους
που
διατηρούν
μιαν
εξιδανικευμένη,
ρηχή
έννοια
της
κουλτούρας,
νομίζοντας
πως δεν
είναι
ουσιαστικά
τίποτε
περισσότερο
από τις
Τέχνες
και την
πολιτιστική
κληρονομιά.
Φθινόπωρο
Μυρσίνη
Ζορμπά,
30/09/2008
Το
φετινό
πολιτιστικό
καλοκαίρι
μας
αποχαιρέτησε,
αφήνοντας
πίσω του
λίγες
έντονες
στιγμές:
μια
ανανεωμένη
Πίνα
Μπάους
με τον
«Ορφέα
και
Ευριδίκη»,
μια
υπέροχη
Φιόνα Σο
σε
επανάληψη
των
περσινών
«Ευτυχισμένων
Ημερών»
του
Μπέκετ,
τον
Λέοναρντ
Κοέν να
ραγίζει
καρδιές
καθώς
μας
κύκλωνε
με τη
φωνή
του,
ξετυλίγοντας
τραγούδια
που
μιλούν
για
ευτυχισμένους
ή
δυστυχισμένους,
Πανω στα
«βράχια»
της
αλληγορίας
Μυρσίνη
Ζορμπά,
29/02/2008
Θέατρο
Φ.
Ντοστογιέφσκι
Η ήμερη,
θέατρο
της οδού
Κυκλάδων
Ευγένιος
Ο’ Νιλ
Το μακρύ
ταξίδι
της
μέρας
μέσα στη
νύχτα,
Απλό
θέατρο
Λαέρτης
Βασιλείου
Ένας
στους
δέκα,
Οι επτά
«ευχές»
της ΝΔ
Μυρσίνη
Ζορμπά,
15/02/2008
Ο
δημόσιος
χώρος
διευρύνεται
και
ανασυντίθεται
μέσα από
ραγδαίες
πολυκεντρικές
και
υβριδικές
διαδικασίες,
συνδυασμούς
απτών
και
άυλων
στοιχείων,
με
εθνικές
και
μεταεθνικές
χωροχρονικές
ασυμμετρίες.
Αναπτύσσει,
ενσωματώνει
και
προσφέρει
δυνατότητες
επικοινωνίας
και
έκφρασης
σε
ολοένα
περισσότερους,
άτομα
και
ομάδες,
προκαλώντας
διαρκώς
νέες
συσσωματώσεις,
αλλά και
παράγοντες
εμπορευματοποίησης,
Ποιοι
αλήθεια
είμαστε;
Ούτε
GRECO
ούτε
ΝΟΝΟΣ
Μυρσίνη
Ζορμπά,
18/12/2007
Γιάννης
Σμαραγδής
El Greco
Όλγα
Μαλέα -
Νίκος
Παπανδρέου
Πρώτη
φορά
νονός
Βλέπω
τον
Greco
του
Σμαραγδή
σε μια
κατάμεστη
από
κόσμο
αίθουσα,
εκατοντάδες
χιλιάδες
εισιτήρια
μέσα σε
λίγες
εβδομάδες,
το έργο
βλέπεται
ευχάριστα,
πλούσιο
σε
εικόνες
και
χρώματα,
μεγάλη
παραγωγή
χολιγουντιανού
τύπου.
Καταστροφές,
Ευτυχισμένες
μέρες,
Καταστροφές
Μυρσίνη
Ζορμπά,
29/10/2007
Destroy
Athens
1η
Biennale
της
Αθήνας
Σάμιουελ
Μπέκετ
Ευτυχισμένες
μέρες
Σκηνοθεσία
Deborah
Warner
Πρωταγωνίστρια
Fiona
Shaw
Θέατρο
Αρχαίας
Επιδαύρου
Ετεροτοπίες
1η
Biennale
Σύγχρονης
Τέχνης
Κρατικό
Μουσείο
Σύγχρονης
Τέχνης
Θεσσαλονίκης
Μετά τις
φωτιές,
Από
την
τελετή
στέψης
στο
σύγχρονο
διακύβευμα
Μυρσίνη
Ζορμπά,
27/10/2007
Το
ΠΑΣΟΚ
πέρασε
μέσα
σε
τέσσερα
χρόνια
από
την
προ-πολιτική
διαδικασία
της
τελετής
στέψης,
στη
μετα-πολιτική
διαδικασία
εκλογής
προέδρου
από
την
κοινωνία.
Πρόκειται
για
ένα
μεγάλο
ρίσκο,
που
αν
ευοδωθεί,
θα
σημαίνει
τη
ριζική
ανασύσταση
της
παράταξης,
αλλά
περικλείει
σε
μεγάλο
βαθμό
την
πιθανότητα
του
διχασμού
της.
Το «πολιτιστικό όραμα» του πρωθυπουργού ναυάγησε στα ρηχά του σκανδάλου Μυρσίνη Ζορμπά, 2007
|